De werkgroep Digitale zelftriage van Trijn doet onderzoek naar digitale zelftriage-oplossingen. Met online-instrumenten kunnen inwoners van de regio Midden-Nederland zélf beoordelen of en wanneer het nodig is om contact op te nemen met een zorgverlener. Dat kan helpen om de druk op de huisartsenspoedposten te verlichten.

Twee oplossingen

Op 20 januari van 12.00 tot 17.00 uur kunnen inwoners hun mening geven over Spreekuur.nl van Topicus en ‘Moet ik naar de dokter’ van MINDD. Dit zijn digitale zelftriage-oplossingen voor de huisartsenspoedpost. Welke van de twee is het geschiktst? Deelnemers kunnen zowel Spreekuur.nl als ‘Moet ik naar de dokter’ proberen en beoordelen.

Vóór en dóór de regio

De werkgroep neemt de scores mee in het streven om tot een oplossing voor digitale zelftriage te komen in de regio Midden-Nederland. Liesbeth: “De werkgroep doet onderzoek naar leveranciers die digitale zelftriage-oplossingen bieden voor de spoedposten. Dat kan in de beleving van inwoners ver af staan van de ervaring van ‘juiste zorg op het juiste moment’. Met deze bijeenkomst brengen we de twee werelden tot elkaar. We zijn er vóór en dóór de regio.”

Meer informatie

In de werkgroep Digitale zelftriage van Trijn zitten afgevaardigden van zorgorganisaties uit de regio Midden-Nederland: huisartsenspoedposten, de Regionale Ambulance Voorziening Utrecht (RAVU), Netwerk Acute Zorg Midden Nederland (NAZMN) en het zorgcoördinatiecentrum (ZCC). Op deze pagina lees je meer over de werkgroep. Op de website samenutrecht.nl staat de uitnodiging .


Terug naar nieuws